Motoare electrice asincrone trifazate

Motoare electrice asincrone trifazate

Motoarele Electrice Standard sunt motoare electrice asincrone trifazate cu utilizare pe o gama larga de aplicatii. In fapt motorul electric trifazat este principalul mod de actionare a echipamentelor industriale fiind robust, de incredere si de departe cel mai intalnit tip de motor in sectorul industrial. Motoarele electrice standard sunt total inchise cu ventilatie externa si rotor in forma de colivie de veverita.

Caracteristici:

Prelucrare termica a casetei de rulment.

Simeringuri la ambele capace ale motorului.

Talpi orientabile (pana la gabarit 132).

CaracteristiciRotatii [rpm]
750rpm(8poli)1000rpm(6poli)1500rpm(4poli)3000rpm(2poli)
Putere [kW]0.18- 1100.12- 1320.06-3150.09-200
Gabarit80-31563-31556-35556-315
Tip prindereB3/B5/B14B3/B5/B14B3/B5/B14B3/B5/B14

Motoare electrice trifazate standard

Date generale:

Motoare electrice trifazate standard sunt motoare electrice asincrone trifazate cu autoventilatie externa si cu rotor in forma de colivie de veverita. Se construiesc in diferite gabarite de la 63 pana la 315 in constructie B3 si B5. Acestea sunt disponibile si in varianta cu servoventilatie externa sau cu servoventilatie externa plus encoder.

Norme specifice

Motoarele sunt in conformitate cu normele nationale si internationale, respectiv:

– prescrierile internationale generale pentru masinile electrice rotative; IEC 60034-1

– dimensiuni si corelari ale puterilor pentru masini electrice rotative, nationale EN60072-1.

Conformitati specifice

Motoarele sunt in conformitate cu urmatoarele directive:

– 2004/108/CE privind Compatibilitatea electromagnetica

– 2004/95/CE privind Joasa tensiune.

Date mecanice:

Au grad de protectie IP55 in acord cu EN 60034-5.

Racirea: Motoarele sunt racite printr-o sursa externa de suprafata. Motoarele standard au ventilatorul cu palete radiale si pot sa functioneze in ambele sensuri de rotatie.

Norme de referinta: EN 60034-6

Capacul de ventilator din tabla de otel zincat este vopsit cu albastru RAL 5010 sau alb zincat.

Bobinajul statorului: Realizat cu fir de cupru dublu emailat in clasa H, celelalte materiale sunt in clasa H sau F pentru obtinerea unui sistem de izolatie in clasa F. Materialele si tipul de impregnare permit folosirea acestora in mediu tropical fara alte tratamente.

Echilibrare: Motoarele sunt echilibrate dinamic cu jumatate de pana aplicata la extremitatea rotorului conform normei EN 60034-14

La cerere se pot livra motoare speciale cu vibratie redusa.

In tabelul urmator veti gasi limitele recomandate de vibratie pentru diferite dimensiuni:

 

Motoare electrice - Proconsil Grup Iasi

Forme constructive: In conformitate cu EN 60034-7.

Date electrice

Toleranta: In conformitate cu EN 60034-1.

Tensiune si frecventa

Motoarele pot functiona la putere nominala alimentate de la retea electrica cu variatie de tensiune de ±5%.  Supraincalzirea prevazuta de norme se refera la valorile nominale ale tensiunii.

Pentru o functionare in limite, de exemplu cu +5% sau –5% ale tensiunii, normele, este permisa o crestere a temperaturii de 10°K. Motoarele pot fi furnizate cu tensiuni cuprinse intre 220-690V 50Hz si 60Hz.

 

Puterea:

In tabelul urmator sunt indicate caracteristicile normale in serviciu continuu, cu alimentare la tensiune nominala si frecventa de 50 Hz; temperature ambientala maxima de 40°C si altitudine de pana la 1000 m. Pentru conditii de mediu diferite, puterile variaza si se vor obtine aplicand factorii corectivi specificati in tabel:

 

1-1-motoare-tabel-3

Serviciu: Puterile mentionate in acest catalog se refera la modalitatea de serviciu S1, adica o functionare continua la putere constanta, S3 – o functionare intrerupta periodic si, serviciu S6 pentru o functionare intrerupta periodic cu incarcare intermitenta.

Randamentul si factorul de putere: Valorile de randament si factorii de putere pentru puterea nominala sunt prezentate in tabelele cu date tehnice pentru fiecare tip de motor.

Cuplu: Daca tensiunea variaza in limite admise, cuplul de pornire variaza cu patratul curentului.

Inpamantare: In interiorul cutiei de borne se gaseste surubul pentru legarea la masa.

 

LEGENDA SERIEI DE MOTOARE:

1 – Rotor

2 – Pana

3 – Flansa

4 – Capac

5 – Cutie de borne

6 – Sir de cleme

7 – Presetupa intrare cabluri

8 – Carcasa motor

9 – Scut posterior

10 – Ventilator de racire

11 – Inel de compensare

12 – Rulment

13 – Capac ventilator

14 – Picioare de fixare

15 – Anello V-Ring o Corteco

error: Content is protected !!

CONTACTAŢI-NE


 

Acord de confidențialitate

Prin apăsarea butonul TRIMITETI vă exprimaţi consimțământul ca firma noastră să proceseze datele personale trimise prin acest formular în scopul de a vă răspunde la mesajul pe care ni-l trimiteţi. Adresa dvs. de email nu va fi folosită în niciun alt scop. Pentru mai multe detalii referitoare la colectarea şi procesarea datelor personale şi la drepturile dumneavoastră vă rugăm să consultați Politica de Confidențialitate.
 

CERETI O OFERTA

Lasati-ne datele dumneavoastra de contact si un agent de vânzari va raspunde solicitarilor.


 

Acord de confidențialitate

Prin apăsarea butonul TRIMITETI vă exprimaţi consimțământul ca firma noastră să proceseze datele personale trimise prin acest formular în scopul de a vă răspunde la mesajul pe care ni-l trimiteţi. Adresa dvs. de email nu va fi folosită în niciun alt scop. Pentru mai multe detalii referitoare la colectarea şi procesarea datelor personale şi la drepturile dumneavoastră vă rugăm să consultați Politica de Confidențialitate.